reklama

Kam sa podela slušnosť zákazníkov?

Všetci očakávajú, že ak vstúpia do obchodu, personál sa bude správať milo a profesionálne poradí. Už ste sa niekedy pozreli na túto situáciu z druhej strany? Čo sa očakáva od zákazníka? Nemusí byť slušný?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (32)

Už som to nevydržal a musel som sa napísať tento kúsok textu o tom, ako sa v poslednom čase správajú niektorí zákazníci, ktorí vstúpili do našich obchodných priestorov. Chápem, že každý z nás je iný a nie vždy máme dobrú náladu, ale to neznamená, že má ktokoľvek právo si to ventilovať na ľuďoch, ktorí pracujú v obchode, či službách. Verte mi, často sa personál musí veľmi ovládať, aby zákazníkovi, nášmu „pánovi“ netresli jednu po papuli.

Principiálne je práca v našom obchode veľmi príjemná, pracujeme v peknom útulnom priestore, hrá príjemná hudba a ak sú ľudia vstupujúci dnu v pohode, dokážeme sa im venovať a „kecať“ s nimi s úsmevom na tvári aj hodiny. Škoda len, že nie všetci sú takí. 3 príklady za všetkých...

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Na finálne prevzatie obleku na mieru prišiel pán, ktorý nás už na skúške vyzvŕtal poznámkami ako „to snáď nebude vyzerať takto, to lepšie vyzerám v teplákoch“. Na náš milý pozdrav „dobrý deň, vitajte“, odpovedal „to tu nemáte ani vešiak, kam si mám dať vetrovku?“. Následne samozrejme hľadal na krásnom obleku zo všetkých síl chyby úplne všade, aby nás ani náhodou nenapadlo, že sme odviedli dobrú prácu. Takýto človek nebude už z princípu nikdy spokojný a môžete sa aj poskladať, vždy budete za blbca.

Alebo takmer mesiac po Vianociach príde pani a už od dverí nevrlo prská, že chce vymeniť košeľu. Na slušné opýtanie, z akého dôvodu by chcela košeľu vymeniť odvrkne, že no predsa lebo je mu veľká. Na vysvetlenie – pani kúpila ako darček manželovi nesprávnu veľkosť. No a z tašky vytiahne košeľu poskladanú v sáčiku. Na naše opýtanie, kde je zvyšok pôvodného balenia, ktoré potrebujeme, aby sme košeľu mohli dať do pôvodného stavu sa na nás udivene pozerá, že snáď nemala priniesť aj to. Nehovoriac o tom, že košeľa bola zašpinená. Pani stupňovala svoj agresívny prejav a dožadovala sa svojich práv a reklamačného poriadku. Nechcela pochopiť, že sa nejedná o reklamáciu a že žiaden zákon jej nedáva právo na výmenu tovaru a už vôbec nie zašpineného a bez obalu a že je len na dobrej vôli obchodníka, či jej vymení tovar za iný. Samozrejme, že sme situáciu vyriešili tak, aby bol zákazník spokojný, aj keď nás to stálo peniaze. A to sa ešte táto pani len tak medzi rečou začala oháňať právnikmi a ako nás ona očierni a kde to ona všade napíše atď.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

No a na dokreslenie ešte jeden pán, ktorý od milujúcej dcéry dostal darčekový poukaz na slušnú sumu, aby si u nás niečo pekné vybral. Rozhodol sa pre konfekčnú košeľu, dali sme mu vyskúšať správnu veľkosť a strih spomedzi košieľ, ktoré sú rozbalené, zavesené a aj určené na to, aby sa dali vyskúšať. Keďže chcel bielu, dostal na výber 4 druhy bielej v jemu vyhovujúcej odskúšanej veľkosti. Potom si chcel vyskúšať aj tú bielu. Dostal slušné vysvetlenie, že štandardne košele nerozbaľujeme, keďže si už veľkosť odskúšal na inej košeli rovnakého strihu a veľkosti. Ak sa jedná o nejaké netradičné vzory, tak ešte pochopím, že sa človek, ktorý nemá dosť predstavivosti, resp. mu nestačí si košeľu priložiť k tvári pred zrkadlom, chce vidieť v nej oblečený, aby mohol zhodnotiť, či v nej dobre vyzerá. Ale bielu sme snáď mali na sebe už všetci, nie? No napriek tomu sme mu ponúkli, že ak si niektorú z tých bielych vyberie, rozbalíme mu ju. Ale to už bolo pre toho pána neskoro, pretože on „už s nami skončil“. Frfľajúc odišiel. Žiaľ, sem tam sa nájdu ľudia, ktorí si v peňaženke vyčlenili nejakú čiastku na nákup v obchode, prípadne im tú čiastku ktosi aj podaruje a potom majú pocit, že sú pánmi sveta a že obchod, do ktorého vstúpili im asi patrí.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Našťastie sú tieto otravné typy v našom butiku len zriedkavým javom, ale stačí jeden za mesiac a dokáže v nás zanechať zlý pocit na veľmi dlhú dobu. Preto tu na tomto mieste ďakujem všetkým naším zákazníkom, ktorí sa u nás správajú normálne.
Ďakujem všetkým slušným ľuďom :)

Andreas

Andreas Kreutz

Andreas Kreutz

Bloger 
  • Počet článkov:  41
  •  | 
  • Páči sa:  3x

Som Slovák, ktorého celý život sprevádza nemecké meno. Vyštudoval som manažment na Ekonomickej univerzite a 15 rokov som pracoval vo finančnom sektore na niekoľkých manažérskych pozíciách. Oblek, košeľa a kravata boli teda súčasťou môjho každodenného života. Keď raz prišiel deň, kedy sme sa spolu s mojou manželkou Barbarou mohli v kľude rozhodnúť ako bude náš život pokračovať, povedali sme si, že z hobby urobíme prácu. Po mesiacoch príprav sme začali podnikať a dnes máme za sebou 7 rokov úspešného pôsobenia na poli pánskej elegantnej módy. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu